- تأکید بر سیاست «اهمیت بیمارستانهای آموزشی به عنوان مهمترین عرصه آموزشهای بالینی و نقش آن در تربیت و تأمین نیروی انسانی» در تصمیمگیریها.
- برنامهریزی و سیاستگذاری درخصوص اجرای محور آموزش و پژوهش در سنجههای اعتباربخشی بیمارستانها.
- بررسی موانع در فرآیندهای آموزشی پژوهشی موجود در بیمارستان و ارائه راهکار برای آن ها.
- اجرای نیازسنجی آموزشی و پژوهشی از اساتید و دانشجویان بیمارستان، و تاثیر آن در سیاست های علمی بیمارستان.
- اعلام اولویتهای پژوهشی گروه های آموزشی بیمارستان به معاونت پژوهشی دانشکده.
- برنامهریزی، تدوین و تهیه امکانات مورد نیاز جهت برگزاری کارگاه ها، برنامهها، و دورههای آموزشی و پژوهشی.
- بررسی شاخصهای آموزشی پژوهشی هر سه ماه یک بار و مقایسه آن با استانداردهای موجود و برنامهریزی جهت رفع نارسایی ها.
- نظارت بر اجرای درست دستورالعملهای ابلاغ شده از سوی دانشکدهها و تعامل با مدیریت بیمارستان.
- بررسی زمینههای همکاری علمی بیمارستان با دیگر مراکز علمی.
- جمع آوری اطلاعات لازم در زمینه نیازهای آموزشی گروهها و انعکاس آن به مراجع ذیربط.
- بررسی و اظهار نظر در مورد احتیاجات مالی و اعتبارات لازم برای گروه ها.
- ارزشیابی کار و فعالیت های اعضاء هیئت علمی و کوشش در رفع مشکلات و موانع کار و تهیه گزارش لازم در این زمینه
- انعکاس و فراهم نمودن موجبات تأمین رفاه دانشجویان در فضاهای رفاهی بیمارستان
- درخواست، پیگیری و تهیه و تحویل وسایل آموزشی و کمک آموزشی.
- همکاری در بررسی مشکلات مربوط به امور آموزشی بیمارستان از نظر کادر آموزشی، اجرای برنامهها، آئیننامه و
مقررات آموزشی.