مسئول فناوری اطلاعات: مهندس حسام کشمیری مدرک: کارشناس فناوری اطلاعات شماره تماس: ۵۳۲۲۹۰۰۴-۰۷۱ داخلی ۲۴۸ مکان: طبقه همکف- واحدهای اداری- اداره درآمد
|
سوابق و سمت های اجرایی: - مدیر اجرایی HIS
- مسئول سامانه پرونده الکترونیک سلامت (SEPAS)
- مسئول سامانه ارسال الکترونیک اسناد (ROZ)
- مسئول سیستم اطلاعات بیمارستان (HIS)
- مسئول رسیدگی به سامانه های مالی وزارت بهداشت
- مسئول سامانه ارجاع الکترونیک
- کارشناس فناوری اطلاعات
- کارشناس درآمد
|
شرح وظایف: الف - حوزه نرم افزار - مطالعه، طراحی و پیاده سازی نرم افزار های کاربردی. - نصب، راه اندازی و آموزش نرم افزارهای کاربردی تدوین شده. - نصب، راه اندازی و آموزش کاربران و کارشناسان برای استفاده از نرم افزارهای پیاده سازی شده. - شناسایی و تشخیص نیازهای نرم افزاری حوزه از طریق مطالعه سیستماتیک و مستمر و تهیه و تدوین گزارشهای تحلیلی همراه با ارائه راه حلهای اجرایی. - ارائه خدمات پشتیبانی در زمینه نگهداری و رفع اشکال و به روز رسانی برنامه های نرم افزاری در دست اجرا. - نظارت بر طراحی و اجرای نرم افزار های طرا حی شده و همکاری با طراحان طرف قرارداد به منظور حصول اطمینان از اجرای صحیح مفاد قراردادهای منعقده. - نظارت، ارزشیابی و کنترل پروژه های طراحی نظامهای رایانه ای که توسط پیمانکار به انجام می رسد. - بررسی نیازهای نرم افزاری مورد نیاز واحدهای مختلف و ارائه نظارت مشورتی برای خرید یا سفارش خرید آنها. - تهیه و حفظ و نگهداری مستندات نرم افزارهای طراحی یا خریداری شده به منظور مراقبت و پشتیبانی بهتر از سیستمهای در دست اجراء. - تهیه تدوین و اجرای برنامه های آموزشی برای مدیران، کارشناسان و عموم کاربران جهت استفاده بهتر و موثرتر از نظام رایانه ای. - نظارت بر پشتیبان گیری دوره ای از داده های مهم مربوط به نرم افزارها. - فراهم سازی بستر استفاده از منابع نرم افزاری شبکه ازقبیل نصب و راه اندازی نرم افزارهای مورد درخواست کاربران با درنظرگرفتن نیاز واقعی آنها جهت جلوگیری از ترافیک نرم افزاری در هر سیستم (قراردادن پکیج نرم افزارها در سرور). - نیازسنجی نرم افزارهای تحت شبکه حوزه مربوطه و اعلام آنها به مدیریت فناوری و ارائه مشاوره های لازم دراین خصوص به مرکز در جهت تهیه ، آماده سازی و ارتقاء نرم افزارهای مورد نیاز. - ارتباط مستمر با شرکتهای طرف قرارداد واحد و رفع اشکالات و نیازهای کاربران. - ارائه مشاوره برای استفاده بهینه از نرم افزارها. - رفع آلودگیهای ویروسی بوجود آمده در کامپیوترهای اداری. ب – حوزه شبکه - ارائه راهکار های نوین جهت ارتقاء شبکه. - ارائه خدمات پشتیبانی در زمینه نگهداری برنامه های نرم افزاری در دست اجراء. - راه اندازی سرور های مور نیاز واحد. - پشتیبانی شامل رفع مشکلات احتمالی سرور و تهیه نسخ پشتیبان. - ارتقا سرورهای محلی به منظور بهینه سازی ارائه سرویس به کاربران. - اقدام درجهت اتصال و یا انفصال کامپیوترهای موجود در حوزه بنا به نیاز و فراهم نمودن مقدمات لازم و انجام تنظیمات مربوطه منطبق بر فرآیندهای موجود. - برطرف نمودن اشکالات کاربران در استفاده از سرویسهای شبکه بیمارستان طبق فرآیندهای موجود. - حفظ امنیت فیزیکی محیط اتاق سرور- دما و دقت در عبور و مرور ها. ج - حوزه سخت افزار - بررسی نیازهای سخت افزاری مورد نیاز واحدها و تشخیص و تعیین چگونگی رفع نیازها با استفاده از امکانات موجود و ارائه نظارت کارشناسی برای خرید یا سفارش خرید آنها. - نصب و راه اندازی سخت افزار مورد نیاز کاربران و کارشناسان برای استفاده از نرم افزارهای طراحی شده. - ارائه خدمات پشتیبانی فنی برای نگهداری و تعمیر تجهیزات و وسایل سخت افزاری به طور مستقیم از خدمات متمرکز و یاخدمات فنی خارج از بیمارستان. - تهیه، نصب و پشتیبانی کلیه تجهیزات فعال و غیر فعال. - طراحی و تدوین گردش کار واحد جهت جلوگیری از اتلاف وقت نیرو ها. - تهیه بر چسب و شناسنامه فنی سخت افزار جهت کلیه سیستم ها و تشکیل پرونده جهت دسترسی سریع. - سرویس دوره ای سخت افزار حوزه طبق فرآیند مربوطه. - رفع اشکالات و موارد پیش آمده در هر سیستم و لوازم جانبی و نصب سیستم عامل و درایوها. د – قراردادها - مشارکت در تهیه و تدوین قراردادهای موجود در زمینه های مختلف فناوری اطلاعات. - نظارت بر اجرای صحیح مفاد قراردادها. ه- وب سایت بیمارستان - طراحی وب سایت برای تمام بخشهای حوزه با در نظر داشتن استانداردهای تعریف شده از سوی مدیریت فناوری. - بروزرسانی صفحات وب سایت. - قراردادن اخبار مرتبط با حوزه کاری مربوطه و مورد نیاز عموم درسایت. - طراحی فرمها و گنجاندن آن در سایت در جهت کاهش مراجعات مستقیم ارباب رجوع به محل و حرکت در جهت تکریم ارباب رجوع. - نظارت و کنترل محتوای صفحات با رعایت سلسله مراتب اداری در مطالب ارائه شده برای Website. و- آموزش - مشارکت در برگزاری برنامه های آموزشی مدیریت IT. - شرکت فعال در برنامه های آموزشی مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه. - آموزش موردی کاربران و تهیه جزوات آموزشی مورد نیاز. - ارائه آموزشهای مورد نیاز کاربران از طریق وب سایت واحد. ز- امور ستادی - انتقال تصمیمات مدیریت فناوری اطلاعات به حوزه مربوطه. - انتقال نظرات و نیازها ( حسب عملکرد حوزه مربوطه ) به مدیریت فناوری اطلاعات. - شرکت در جلسات مدیریت فناوری به طور منظم. - پاسخ به مکاتبات اداری در موعد مقرر. - ارائه گزارشات لازمه و مرتبط در موعد مقرر. - پایش و ارزشیابی منظم از تمام فعالیتهای مرتبط با IT. ح- نرم افزار HIS - برنامه ریزی در جهت آموزش کل پرسنل بیمارستان و اعلام آن به مدیریت. - آموزش موردی به پرسنل در بخشها و واحدها. - ارتباط بین بیمارستان و تیم نرم افزار در مورد خواسته ها و نیازهای مجموعه. - اعلام گزارش خرابی و نقص به شرکت پشتیبان و پی گیری رفع آن از طریق مدیر پشتیبانی شرکت. - نیاز سنجی سخت افزار مورد نیاز و پی گیری آن. - تهیه پشتیبان از بانکهای اطلاعاتی نرم افزار HIS. |
|