• 1401/05/27
  • - تعداد بازدید: 139
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
بیمارستان امام خمینی (ره) استهبان
جلسه گزارش شناخت پرسنل جدیدالاستخدام بیمارستان استهبان برگزار شد

جلسه گزارش شناخت پرسنل جدیدالاستخدام بیمارستان استهبان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) استهبان، با هماهنگی واحد آموزش ضمن خدمت، جلسه گزارش شناخت جهت پرسنل جدیدالاستخدام که به عنوان یکی از مراحل آزمون توجیهی بدو خدمت بشمار می آید در دو نوبت جهت کادر درمان و کادر پشتیبان در این مرکز برگزار شد. در این جلسات که با حضور، مدیر بیمارستان، مدیر خدمات پرستاری، رابط آموزشی و مسئول کارگزینی بیمارستان همراه بود مباحث مورد نیاز از جمله آشنایی با مفاهیم، ساختار و شرح وظایف بخش های مختلف سازمان بصورت کلی، رسالت و وظایف معاونت ها و واحدهای مربوطه به صورت ویژه مطرح شد.
«مریم نصرتی» مدیر خدمات پرستاری بیمارستان استهبان در خصوص اهمیت برگزاری این جلسه گفت: تمامی کارکنانی که به تازگی به جمع کادر درمان بیمارستان استهبان اضاف گردیده اند ملزم به شناخت وظایف خود با تکیه بر رعایت منشور حقوق مددجو و مبتنی بر فرآیند پرستاری و استاندارد‌های مراقبتی می باشند.
مدیر خدمات پرستاری بیمارستان استهبان یکی از ضروریات ارتقا جایگاه شغلی پرسنل جدید را شرکت مستمر در دوره های آموزشی و تلاش جهت بالا بردن توان علمی و عملی شخص بر شمرد چرا که افزایش توان علمی کادر درمان موجب افزایش کیفیت خدمات بهداشتی درمانی و رضایتمندی بیشتر بیماران خواهد شد.
 
«مهندس فتوح» مدیر بیمارستان استهبان در حضور کارکنان جدید واحدهای پشتیبانی در خصوص جایگاه و نقش کارکنان زیر مجموعه مدیریت گفت: مدیریت و کارکنان خدمات پشتیبانی بیمارستان در مفهوم کلی وظیفه ارتقای کیفیت خدمات پشتیبانی و افزایش پاسخگویی ارائه دهندگان و متولیان امر سلامت در مورد کیفیت خدمات ارائه شده به مردم را بر عهده دارند. از سوی دیگر بدیهی است بهبود کیفیت خدمات سلامت بدون توجه به مدیریت نظام مند خطاها و جلوگیری از بروز مجدد آنها از طریق اصلاح سیستمی که شرایط بروز اشتباهات را فراهم نموده است، امکانپذیر نخواهد بود و در نهایت ایجاد ساختاری مناسب و حمایتی برای تدوین راهکارهای طبابت بالینی به عنوان ضامنی برای ارائه خدماتی استاندارد و یکسان در همه جا از اهمیت بسیاری برخوردار است.
او در ادامه افزود: اولین و مهمترین گروهی که از نهادینه شدن این فرآیندها بهره می برند، بیماران و در واقع مشتریان اصلی نظام سلامت هستند که خدماتی با کیفیت بهتر دریافت میکنند. به همین منظور مدیریت بیمارستان با هدف توانمند سازی کارکنان قصد دارد با ایجاد برنامه های آموزشی پیوسته، نیازهای آموزشی کارکنان را با همکاری مسئولان واحدها برطرف نموده و با بررسی شاخص هایی مانند رضایت کارکنان، رضایت بیماران و موارد دیگر، اثر بخشی آموزش های ارائه شده را ارزیابی کند. همچنین، کارمندان را برای ارتقا شغلی و یا قبول کردن نقش های جدید آماده می کند.
مدیر بیمارستان استهبان در پایان صحبت های خود تمامی واحدهای بیمارستان را به عنوان یک سیستم واحد برشمرد و با اشاره به اهمیت همکاری آنها نقش تمامی واحدهای درمانی و پشتیبانی را در بالا بردن کیفیت خدمات بهداشتی درمانی به مراجعین با اهمیت دانست.
 
در ادامه «مریم السادات فاطمی» رابط آموزشی بیمارستان استهبان در خصوص اهمیت آموزش به پرسنل جدید در خصوص نحوه ثبت نام و شرکت درمراحل آزمون توجیهی بدوخدمت
گفت: دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله به منظور آموزش و سنجش توانمندی های افراد استخدام شده در مراکز بهداشتی و درمانی، دوره هایی را به عنوان دوره های توجیهی ضمن خدمت برگزار می کنند. درحال حاضر دوره توجیهی شامل 6 مرحله آزمون مرحله ای و یک مرحله آزمون شفاهی واحد با عنوان گزارش شناخت، تکمیل و بارگذاری سوگندنامه و در نهایت شرکت در آزمون جامع می باشد که جمعا دارای180 ساعت امتیاز می باشد.
رابط آموزشی بیمارستان در ادامه توضیحات خود نحوه ثبت نام و شرکت در دوره های آموزش ضمن خدمت را به حاضرین ارائه دادند.
در ادامه جلسه «محمد حسین سلمانی زاده» مسئول واحد منابع انسانی بیمارستان استهبان در خصوص لزوم آشنایی پرسنل جدید با نحوه کار با سامانه های کارمند و رشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سامانه کارمند و رشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سایتی است که برای ارائه خدمات آموزشی به کارمندان این دانشگاه راه اندازی شده است تا سطح عملکرد آنان افزایش یابد. هدف از راه اندازی این سامانه این است که نیروی انسانی وزارت بهداشت به سطح بالاتری از توانمندی برسند که بتوانند وظایف خود را موثرتر انجام دهند و برای پذیرش نقش های جدید و یا ارتقا شغلی نیز آماده شوند. هچنین در سایت رشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آزمون های توجیهی بدو خدمت برگزار و نتایج آن نیز از طریق همین سامانه اعلام می شود.
مسئول منابع انسانی بیمارستان استهبان در پایان صحبت های خود نحوه استفاده از مرخصی ها را به کارکنان جدید بیمارستان ارائه داد.
در پایان این جلسه قوانین، فرآیندها و دستورالعمل های مطرح شده از حاضرین به صورت شفاهی مورد سوال و ارزیابی قرار گرفت.
  • گروه خبری : گروه های مطالب
  • کد خبری : 65108
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید