• 1401/05/18
  • - تعداد بازدید: 99
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
بیمارستان امام خمینی (ره) استهبان
کلاس های درون بخشی آموزش عملکرد و اپراتوری دستگاه های ونتیلاتور در بیمارستان استهبان برگزار شد

کلاس های درون بخشی آموزش عملکرد و اپراتوری دستگاه های ونتیلاتور در بیمارستان استهبان برگزار شد


به گزارش روابط عمومی بیمارستان امام خمینی (ره) استهبان، <<مریم السادات فاطمی>> سوپروایزر آموزشی بیمارستان امام خمینی (ره) استهبان در خصوص برگزاری این دوره آموزشی گفت: در ادامه برگزاری کلاس های آموزشی به منظور ارتقاء سطح علمی و افزایش کیفیت خدمات درمانی به بیماران و با برنامه ریزی صورت گرفته توسط واحد آموزش ضمن خدمت، طی یک ماه کلاس های درون بخشی آموزش عملکرد و اپراتوری دستگاه های ونتیلاتور در بیمارستان استهبان برگزار شد.
او در ادامه افزود: در این دوره نحوه ﺑﺮﻗﺮاری ﻣﺠﺪد ﺗﻨﻔﺲ در ﺑﯿﻤﺎران دﭼﺎر اﯾﺴﺖ ﺗﻨﻔﺲ و ﻧﺎرﺳﺎﯾﯽ ﺣﺎد ﺗﻨﻔﺴﯽ، تنظیم نرخ و حجم تنفس، ﺣﻔﻆ و ﺑﺮﻗﺮاری ﺗﻬﻮﯾﻪ ﻣﻨﺎﺳﺐ، ﺗﺠﻮﯾﺰ اﮐﺴﯿﮋن ﺑﺎ ﻏﻠﻈﺖ مورد ﻧﯿﺎز و اﻋﻤﺎل ﻓﺸﺎر ﻣﺜﺒﺖ در اﻧﺘﻬﺎی ﺑﺎزدم به کادر درمان بیمارستان توسط کارشناسان تجهیزات پزشکی آموزش داده شد.
ونتیلاتور یا دستگاه تنفس مصنوعی، دستگاهی است که با توجه به شرایط بیمار به عمل تنفس کمک می کند و یا برای بیمارانی که قادر به تنفس نیستند، تنفس را بصورت کامل انجام می دهد. دستگاه به نحوی طراحی شده است تا هوای قابل تنفس (در صورت نیاز هوا با درصد اکسیژن بیشتر) را به داخل ریه ها بفرستد و سپس دی اکسید کربن را از ریه ها خارج کند. از ونتیلاتورها به صورت عمده در بخش های مراقبت ویژه، بخش اورژانس و بیهوشی استفاده می شود. نوعی از ونتیلاتور به نام ,ونتیلاتور پرتابل نیز برای استفاده در آمبولانس، همچنین در شرایط بحرانی، مناطق صنعتی، بیمارستان صحرایی و مکان های امدادی بدون تجهیزات پیشرفته و همچنین در منزل بیمار مورد استفاده قرار می گیرد.
 
نوع دیگر ونتیلاتور ،که با نام ونتیلاتور مبله (Icu) در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان که نیاز به جا به جایی دستگاه نمی باشد مورد استفاده قرار میگیرد.که با توجه به شرایط بیمار ونتیلاتور می تواند فشار،حجم و زمان تنفس را کنترل و یا محدود سازد.
  • گروه خبری : گروه های مطالب
  • کد خبری : 63844
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید